FAQ

Ontdek antwoorden op veelgestelde vragen over ons product/dienst in onze FAQ-sectie!

BackupAssist Classic is een softwareoplossing die cyberweerbaarheid biedt via cloudback-up, aanbevolen voor alle servers. Het stelt gebruikers in staat om hun gegevens veilig te back-uppen naar een cloudbestemming, zoals Wasabi, een cloudopslagdienst die compatibel is met S3.

  1. Maak een Wasabi-account aan op hun website Wasabi.com en voltooi de registratie.

  2. Log in op de Wasabi-console en navigeer naar de sectie voor API access keys.

  3. Maak een nieuwe API access keys aan en noteer zowel de Access Key ID als de Secret Access Key.

  4. Download de toegangssleutels als een CSV-bestand voor latere referentie.

  5. Open de BackupAssist Classic-console en selecteer Create a new backup job.

  6. Kies Cloud Backup als het type back-up.

  7. Selecteer de bestanden en mappen die je naar je Wasabi Cloud-bestemming wilt back-uppen.

  8. Kies Wasabi als je destination en volg de instructies om de instellingen in te voeren.

  9. Voer de bucketnaam in (moet uniek zijn wereldwijd), selecteer je regio en voer de Access Key ID en de Secret Access Key in die je eerder hebt gegenereerd.

  10. Optioneel: voer een encryption password in voor extra beveiliging.

  11. Controleer de bestemming om er zeker van te zijn dat alle instellingen correct zijn ingevoerd.

  12. Klik op Finish om de back-uptaak te voltooien.

  13. Indien gewenst, configureer e-mailmeldingen voor het resultaat van de back-uptaak.

  14. Voer een naam en beschrijving in voor je back-uptaak en klik op Finish.

Je hebt nu je cloudback-uptaak met BackupAssist Classic naar een Wasabi-bestemming voltooid.

Leer hoe je je systeem kunt beveiligen met uitgebreide back-ups met behulp van BackupAssist Classic, zodat je voorbereid bent op elke eventualiteit, van systeemstoringen tot per ongeluk verwijderde bestanden.

1. Open de BackupAssist-toepassing om het back-upproces te starten.

2. Ga naar het Backup Tab en selecteer Create a New Backup Job om de back-upinstellingen te configureren.

3. Klik op de System Protection knop om de Systeembeveiligingswizard te starten, die je door het configuratieproces zal leiden.

4. Als dit de eerste keer is dat je een back-uptaak instelt, wordt je gevraagd om user credentials voor back-up te verstrekken. Als je dat niet wilt, kun je ervoor kiezen om je lokale systeeminloggegevens te gebruiken. Klik op Next en vervolgens op Okay om verder te gaan.

5. Zorg ervoor dat je critical volumes voor back-up selecteert. Voor bedrijfskritieke toepassingen zoals Hyper-V of SQL, neem je ze op in je back-upselectie. Kies de Full VSS Mode voor een uitgebreide dekking van de back-up. Klik op Next om verder te gaan.

6. Klik op het iSCSI-pictogram en klik vervolgens op Next om door te gaan.

7. Kies het back-upschema dat het beste aansluit bij je behoeften en vereisten. Klik op Next om door te gaan.

8. Voer de Portal- en Doelgegevens in. Als je een CHAP-account hebt, voer dan de inloggegevens in. Test de verbinding om de levensvatbaarheid ervan te garanderen. Klik op Next zodra je klaar bent.

9. Geef je back-uptaak een beschrijvende naam en geef eventuele benodigde details in het beschrijvingsveld. Controleer de geconfigureerde gegevens om de nauwkeurigheid te waarborgen.

10. Klik op Next en Finish om het configuratieproces van de back-uptaak te voltooien.

Met deze stappen heb je een systeembeveiligingsback-up naar een iSCSI-doel ingesteld met behulp van BackupAssist Classic.

BackupAssist Classic kan e-mailmeldingen verzenden om geselecteerde ontvangers op de hoogte te stellen van het resultaat van de back-uptaak. Hiervoor moet je tijdens het instellen van de back-uptaak je mailserverinstellingen configureren.

Als u een permanente licentie van BackupAssist heeft gekocht, dan blijven uw back-ups natuurlijk nog steeds actief. U kunt die versie van BackupAssist voor altijd blijven gebruiken. Er komt echter een moment dat we die versie van de software niet meer kunnen ondersteunen.
 
Dit lijkt veel op hoe Windows werkt – u kunt Windows 10  bijvoorbeeld voor altijd blijven gebruiken, maar Microsoft ondersteunde het slechts voor een beperkte tijd.
 
Het voordeel van BackupCare is dat u altijd het recht heeft om te upgraden naar de laatste versie, wat betekent dat u ook technische ondersteuning kunt krijgen, evenals de nieuwste beveiligings-  en functionele verbeteringen.

Als je je versleutelingswachtwoord vergeet, zal de geback-upte data niet herstelbaar zijn, aangezien BackupAssist deze wachtwoorden niet opslaat. Het is cruciaal om een veilige registratie bij te houden van je versleutelingswachtwoorden in een wachtwoordmanager of een andere veilige locatie.

1. Plaats de herstel-CD in de computer.

2. Bij de eerste keer opstarten van de computer met de CD, wordt deze mogelijk niet direct herkend.

3. Herstart het systeem. Je ziet een laadbalk of een leeg scherm, gevolgd door het Windows-logo en vervolgens het herstelhulpscherm.

4. Selecteren van Hersteloptie:

– Kies de optie Recover from a backup located on a local drive omdat we een CD gebruiken voor het herstel.

5. Waarschuwingsmelding:

– Je kunt een waarschuwing krijgen dat het volume op de schijf hetzelfde is of groter dan de vereiste back-up. Klik op Next om door te gaan.

6. Scannen en Back-up Selectie:

– Het systeem zal scannen naar beschikbare back-ups. Indien gewenst, kun je specifieke back-ups selecteren met de optie Select a system image. Klik na het maken van je selecties op Next.

7. Formatteren en Starten:

– Klik op de knop format the size (waarschijnlijk van de doelschijf) en klik vervolgens op Next.

8. Starten van Herstel:

– Klik op Finish om het herstel van de instellingen en gegevens van het besturingssysteem te starten. Bevestig door op Yes te klikken.

9. Voltooiing en Herstart:

– Na afronding van het herstelproces, klik op Finish.

– Verwijder de fysieke CD of harde schijf.

– Druk op de herstartknop en laat het systeem opnieuw opstarten.

10. Verificatie:

– Nadat het systeem opnieuw is opgestart, controleer of alle herstelde instellingen en gegevens aanwezig zijn.

 

Dat is het! Het systeem zou nu succesvol hersteld moeten zijn met alle instellingen en gegevens hersteld.

Om dit te doen, moet je eerst een Azure-account instellen en een opslagaccount binnen Azure maken. Ga hiervoor naar Azure.com.

  1. Het maken van een Opslagaccount:

  2. Log in op Azure en ga naar Create a resource, selecteer vervolgens Storage account.

  3. Vul de vereiste velden in om het opslagaccount aan te maken.

  4. Configureren van BackupAssist:

  5. Start BackupAssist.

  6. Ga naar het tabblad Backup en selecteer Create a new backup job.

  7. Klik op de knop Cloud Backup om de systeembeveiligings wizard te starten.

  8. Selecteer de bestanden en mappen die moeten worden geback-upt en klik vervolgens op Next.

  9. Kies Azure als de bestemming en klik op Volgende.

  10. Selecteer het meest geschikte back-upschema/-planning.

  11. Voer de taaknaam in en de connection string voor het Azure-account. Deze vind je in Azure onder storage accounts. Ga naar Settings, vervolgens Access keys, en gebruik een van de connection keys die worden verstrekt. Plak deze in het daarvoor bestemde veld.

  12. Voer eventuele andere vereiste versleutelde wachtwoorden in en zorg ervoor dat ze veilig worden opgeslagen.

  13. Controleer de verbinding. Zodra deze is bevestigd, ga je verder door op Volgende te klikken.

  14. Optioneel kun je e-mailmeldingen instellen voor back-uprapporten, klik dan op Next.

  15. Controleer de taakdetails, voer een naam in voor de taak en verifieer de instellingen voordat je op Next klikt.

  16. Klik ten slotte op Finish om de setup te voltooien.

Om dit te doen moet je eerst een AWS-account en een IAM-account instellen. Ga hiervoor naar aws.amazon.com.

1. Het maken van een IAM-account:

– Log in op AWS en selecteer Services, vervolgens IAM onder Security, identity and compliance. Ga naar users en selecteer add user. Vul de vereiste velden in en selecteer enable programmic acess.

– Maak een groep aan en voeg de gebruiker toe aan de groep, geef vervolgens de groep toegang tot poweruseracess. Selecteer vervolgens Volgende, controleer de secties en selecteer Gebruikers. Download het CSV-bestand dat je ontvangt, de geheime toegangssleutels staan daarin. Dit is de enige keer dat je de sleutels te zien krijgt of een kopie ervan kunt opslaan.

2. Configureren van BackupAssist:

– Start BackupAssist.

– Ga naar het tabblad Backup en selecteer Create a new backup job.

– Klik op de knop Cloud Backup om de systeembeveiligings wizard te starten.

– Selecteer de bestanden en mappen die moeten worden geback-upt en klik vervolgens op Next.

– Kies Amazon als de bestemming en klik op Next.

– Selecteer het meest geschikte back-upschema/-planning.

– Voer de bucketnaam in voor het Amazon-account, selecteer de regio en voer de beveiligingscodes in die je hebt ontvangen vanuit het CSV-bestand.

– Voer eventuele andere encrupted passwords in en zorg ervoor dat ze veilig worden opgeslagen.

– Controleer de verbinding. Zodra deze is bevestigd, ga je verder door op Next te klikken.

– Optioneel kun je e-mailmeldingen instellen voor back-uprapporten, klik dan op Next.

– Voer een naam in voor de taak, controleer de details en klik vervolgens op Next.

– Klik ten slotte op Finish om de setup te voltooien.

Om dit te doen heb je een Synology NAS device en BackupAssist Cloud Backup nodig.

We beginnen met het instellen van WebDAV en de bestemming op de NAS.

  1. Instellen van WebDAV op de NAS:

  2. Log in op de DiskStation en zorg ervoor dat je toegang hebt tot internet.

  3. Ga naar het control panel en package center en zoek naar de WebDAV-server en selecteer install.

  4. Open de WebDAV-server en schakel HTTP of HTTPS in en selecteer apply the changes.

  5. Ga naar het control panel, selecteer het menu security en vervolgens het tabblad certificicate. Daar zou de http of https in moeten staan.

  6. Ga opnieuw naar het contral panel, selecteer het menu shared folder en create van het create menu.

  7. Geef de map een naam en een beschrijving en klik op Next.

  8. Sla de optie voor versleuteling over door op Next te klikken.

  9. Maak een NAS-account aan of gebruik het standaard NAS-beheerdersaccount.

  10. Je hebt nu de gebruikersnaam en het wachtwoord van het account nodig dat toegang heeft tot de map, evenals de URL waarmee de map wordt benaderd. De indeling hiervoor is het protocol, gevolgd door het IP-adres van de NAS, dan een dubbele punt, vervolgens de poort, dan een schuine streep en tot slot de map naam.

  11. Configureren van BackupAssist:

  12. Open BackupAssist.

  13. Druk op create a new backup job en selecteer vervolgens Cloud Backup. Dit opent de Cloud Wizard die je door het proces zal leiden.

  14. Selecteer de bestanden en mappen die je wilt back-uppen en klik op Next.

  15. Kies WebDAV als de bestemming en klik op Next.

  16. Selecteer het meest geschikte back-upschema/-planning en klik op Next.

  17. Vul de naam van je container in, voer vervolgens de server-URL in, gevolgd door de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je hebt aangemaakt.

  18. Maak een encrypted password aan en zorg ervoor dat je dit opslaat, aangezien het niet kan worden hersteld zonder de encrypted password.

  19. Controleer de verbinding. Zodra de controle geslaagd is, klik je op Next.

  20. Optioneel kun je e-mailmeldingen instellen voor back-uprapporten, klik dan op Next.

  21. Voer een naam in voor de taak, controleer de details en klik vervolgens op Next.

  22. Klik tot slot op Finish om de setup te voltooien.

Om dit proces te vereenvoudigen, zorg ervoor dat je een internet hebt aangesloten op je systeem. Volg deze stappen voor een vlekkeloze back-up:

  1. Start BackupAssist.

  2. Ga naar het tabblad Backup en selecteer Create a new backup job.

  3. Klik op de knop System Protection om de systeembeveiligings wizard te starten.

  4. Als het de eerste keer is dat je een back-uptaak instelt, wordt je gevraagd om een backup user op te geven. Als je liever je lokale systeemlogin gebruikt, selecteer dan de optie local system login en ga verder door op Next en vervolgens op Okay te klikken.

  5. Zorg ervoor dat je critical volumes selecteert. Voor bedrijfstoepassingen zoals Hyper-V of SQL, voeg die ook toe. Kies voor Full VSS Mode en ga verder door op Next te klikken.

  6. Klik op het network location pictogram. Selecteer ook de Enable Data container voordat je doorgaat naar de volgende stap.

  7. Kies het back-upschema dat het beste bij je wensen past en klik op Next.

  8. Vul in de Server name en de path of server. Klik op de Network location required username and password en vul in de naam and wachtwoord. Selecteer de juiste hoeveelheid GB voor de data container of gebruik alle opslag door op Use all available space te klikken. Check de destination. Klik vervolgens op Next..

  9. Geef de back-uptaak een naam en beschrijving, controleer de gegevens..

  10. Als CryptoSafeguard protection nog niet is ingeschakeld, schakel deze dan in en klik vervolgens op Okay om de wijzigingen op te slaan.

  11. Klik op Next en vervolgens op Finish om het proces te voltooien.

Om dit proces te vereenvoudigen, zorg ervoor dat je een harde schijf hebt aangesloten op je systeem. Volg deze stappen voor een vlekkeloze back-up:

  1. Start BackupAssist.

  2. Ga naar het tabblad Backup en selecteer Create a new backup job.

  3. Klik op de knop System Protection om de systeembeveiligings wizard te starten.

  4. Als het de eerste keer is dat je een back-uptaak instelt, wordt je gevraagd om een backup user op te geven. Als je liever je lokale systeemlogin gebruikt, selecteer dan de optie local system login en ga verder door op Next en vervolgens op Okay te klikken.

  5. Zorg ervoor dat je critical volumes selecteert. Voor bedrijfstoepassingen zoals Hyper-V of SQL, voeg die ook toe. Kies voor Full VSS Mode en ga verder door op Next te klikken.

  6. Klik op het external disk pictogram. Als versleuteling nodig is, vink dan het vakje Enable BitLocker Encryption aan voordat je doorgaat naar de volgende stap.

  7. Kies het back-upschema dat het beste bij je wensen past en klik op Next.

  8. Selecteer de juiste drive letter die overeenkomt met je USB-harde schijf. Zorg ervoor dat het aantal schijven voor dagelijkse back-ups 2 of meer is, zodat er nog steeds een schijf beschikbaar is als er een uitvalt. Klik vervolgens op Next.

  9. Klik op Prepare the Daily 1 om de schijf te initialiseren. Een groen vinkje geeft aan dat het proces succesvol is. Herhaal hetzelfde voor Daily 2.

  10. Geef de back-uptaak een naam en beschrijving, controleer de gegevens..

  11. Als CryptoSafeguard protection nog niet is ingeschakeld, schakel deze dan in en klik vervolgens op Okay om de wijzigingen op te slaan.

  12. Klik op Next en vervolgens op Finish om het proces te voltooien.

  1. Aanmaken van een SharePoint-back-uptaak:

  2. Open BackupAssist 365 en selecteer Create New in het linker menu.

  3. Klik vervolgens op de tegel SharePoint.

  4. Geef je taak een naam en log in met de juiste referenties voor de SharePoint-server.

  5. Selecteren van bestanden en mappen:

  6. Klik op Select a site en selecteer de gewenste SharePoint-site.

  7. Kies de bestanden en mappen die je wilt back-uppen en sla deze selectie op.

  8. Versleutelingsopties:

  9. Als je de back-up wilt versleutelen, selecteer dan Encrypt the backups en voer een wachtwoord in.

  10. Versiebeheer:

  11. Kies of je oudere versies en verwijderde bestanden wilt behouden door Keep Historical versions of files te selecteren.

  12. Backup-bestemming:

  13. Kies een veilige locatie voor je back-ups. Voer het pad in naar een lokale of netwerkmap waar je de back-ups wilt opslaan.

  14. Planning:

  15. Stel een schema in voor wanneer de back-uptaak wordt uitgevoerd. Kies hoe vaak de taak wordt uitgevoerd en op welk tijdstip.

  16. Opslaan en uitvoeren van de taak:

  17. Sla je instellingen op en kies of je de taak direct wilt uitvoeren of op het geplande tijdstip.

Nu ben je klaar om je SharePoint-gegevens te back-uppen met Backup Assist 365.

  1. Open BackupAssist 365 en selecteer create new in het linker menu.

  2. Klik op de tegel OneDrive for business, geef de taak een naam en een titel en selecteer of het voor meerdere of enkele gebruikers is.

  3. Vink aan om op te slaan en ga verder.

  4. Log in met je account.

  5. Sla op en ga verder naar de volgende stap.

  6. Selecteer de gebruikers die toegang zullen krijgen.

  7. Selecteer de bestanden en mappen die je wilt back-uppen.

  8. Als je de back-uptaak wilt versleutelen, kun je dat hier doen. Zorg ervoor dat je het wachtwoord opslaat, want je hebt dit in de toekomst nodig om de back-up te herstellen.

  9. Selecteer de gewenste versioning.

  10. Kies de bestemming voor de back-ups.

  11. Kies het gewenste schema voor de back-ups.

Dat is alles!

Systeemvereisten zijn:

  1. Elk modern (ondersteund) Windows-besturingssysteem

  2. 8 GB RAM

  3. Opslag voor je back-ups – We raden 1,5 keer de grootte van je tenant aan.

Download BackupAssist 365 via de website.

Je ontvangt alle benodigde informatie, zoals je proeflicentiesleutel, via e-mail.

Open het gedownloade bestand en selecteer Next.

Lees vervolgens de eindgebruikerslicentieovereenkomst door, vink I agree to end – user License Agreement aan en klik op Next.

Gebruik de standaardlocatie of klik op browse om de locatie te kiezen waar je BackupAssist wilt installeren en klik dan op Install.

Je kunt nu kiezen of je wilt dat BackupAssist onmiddellijk start of niet. Klik op Finish om de installatie af te ronden.

Voer de proeflicentiesleutel en bedrijfsgegevens in, en dat is alles!

  1. Start Backup Assist 365 om te beginnen met het proces van het herstellen van SharePoint- en OneDrive-bestanden en -mappen.

  2. Ga naar Action Console binnen Backup Assist 365.

  3. U heeft twee opties:

  4. Zoeken op Taak: Dit is de standaardoptie en wordt gebruikt om de back-uptaak te selecteren die de back-up heeft gemaakt die u wilt herstellen.

  5. Zoeken op Map: Kies deze optie als de back-uptaak niet meer bestaat of als u niet zeker weet welke taak u moet gebruiken. Blader om de map te vinden en selecteer de map waaruit u wilt herstellen.

  6. Kies het type herstel: Nadat u uw back-up heeft geselecteerd, gaat u verder met het kiezen van het type herstel:

  7. Original Location: Herstel bestanden terug naar de oorspronkelijke SharePoint- of OneDrive-account.

  8. Local Folder: Herstel bestanden naar een andere locatie op uw lokale systeem.

  9. Cloud Folder: Herstel bestanden naar een cloudlocatie, zoals een SharePoint- of OneDrive-account.

  10. Authenticate Access (indien nodig): Als u een cloudlocatie heeft geselecteerd, voer dan de referenties in en authenticeer de toegang tot het cloudaccount.

  11. Start Restore: Zodra alles is ingesteld, klikt u op “Start herstel” om het herstelproces te starten.

  12. Volg de voortgang: Het herstelproces begint en toont de voortgang op het actieve back-upscherm.

  13. Bevestiging: Zodra het herstel is voltooid, ontvangt u een bevestiging dat de bestanden en mappen succesvol zijn hersteld.

  14. Dat is alles! U heeft met succes bestanden en mappen hersteld van SharePoint en OneDrive met behulp van Backup Assist 365.

  1. Start BackupAssist 365 om te beginnen met het maken van back-ups van Office 365-mailboxen.

  2. Selecteer Create New in het linkermenu en klik vervolgens op de tegel Office 365 om een nieuwe back-uptaak te maken.

  3. Geef uw back-uptaak een naam en kies of het een Multi-user of Single-user taak is:

  4. Multi-user wordt gebruikt voor het back-uppen van mailboxen op een Office 365 Exchange Server met een Exchange-beheerdersaccount.

  5. Single-user wordt gebruikt voor het back-uppen van een individuele Office 365-mailbox met behulp van de inloggegevens van die gebruiker.

  6. Configureer de inloggegevens die de back-uptaak zal gebruiken telkens wanneer deze wordt uitgevoerd. Selecteer het verbindingsstype en voer de vereiste inloggegevens in:

  7. Basic Authentication: Vereist alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van het account.

  8. Modern Authentication: Ondersteunt tweestapsverificatie met een mobiele telefoon.

  9. Selecteer mailboxen: Kies of u alle mailboxen wilt back-uppen of specifieke mailboxen:

  10. Standaard worden alle mailboxen back-upped. Klik op ‘Alle gebruikers behalve’ of ‘Alleen geselecteerde’ om de mailboxselectie te wijzigen.

  11. Selecteer welke items standaard worden back-upped.

  12. U kunt de items beperken tot een specifieke datumreeks om de omvang van de back-up te beheren.

  13. Voer de locatie in waar u de back-ups wilt opslaan, zoals een lokale map of een netwerkmap. Zorg ervoor dat de locatie veilig is en voldoende ruimte biedt voor toekomstige back-ups.

  14. Stel een schema in voor het uitvoeren van de back-uptaak. Kies hoe vaak de back-uptaak wordt uitgevoerd en stel een starttijd in.

  15. Sla de taak op en kies of u deze direct wilt uitvoeren of op een gepland tijdstip.

  16. Houd er rekening mee dat de eerste back-up langer kan duren omdat alle gegevens worden back-upped. Het is raadzaam om de eerste back-up handmatig uit te voeren om ervoor te zorgen dat alles correct werkt en om impact op gebruikers te minimaliseren.

  17. Gefeliciteerd! U heeft succesvol back-ups gemaakt van Office 365-mailboxen met BackupAssist 365.

Neem contact op!

Voor vragen, support of andere zaken kunt u contact op nemen met ons team. Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Uw formulier is met succes verzonden! We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op!